Sådan udfører du perlerækken… Sov godt med yoga…

Smidiggør din ryg og afspænd hele forsiden af din krop med øvelsen perlerækken.

kandhara-sana_a-HQ9w8sqLRrwWhWkr6siazg

Sådan gør du

  • Lig på ryggen, og sæt fødderne i gulvet så tæt på enden som muligt. Du har en hoftebreddes afstand mellem fødderne.
  • Læg armene ned langs siden med håndfladerne i gulvet.
  • Spænd op i balder og baglår, og pres hænder og arme i gulvet, mens du skyder hoften opad og stemmer fødderne i gulvet, så kroppen danner en bue opad og du kommer op at stå på skuldrene.
  • Brug dine ben- og baldemuskler til at løfte dig op. Vær opmærksom på, at du spænder baglår og balder, så det ikke er lændemusklerne, der løfter kroppen op.
  • Flet fingrene under enden, og træk skuldrene ind under dig, så du kommer helt op at stå på skuldrene.
  • Tag tre dybe vejrtrækninger, og læg herefter armene ud til siden.
  • Rul ryggen langsomt i gulvet, start fra skuldrene, hvirvel for hvirvel, i en lang udånding.
  • Som perler på en snor skal ryghvirvlerne placeres én for én i måtten. Udfør øvelsen 2-3 gange…  Læs mere…
Dette indlæg blev udgivet i Angst, Depression, Søvnbesvær. Bogmærk permalinket.